PO-LOGO.png

Over Professional Outsiders:

Professional Outsiders hebben niets met ‘life time employment’, maar bepalen hun eigen weg. Een vaste baan is niks voor hen. Maar ze hebben wel een onschatbare waarde aan kennis, expertise, talent, know-how, creativiteit en visie te vergeven. Ze delen een mentaliteit, een netwerk en een gedachtegoed, maar zijn verder vrij om te gaan en staan waar ze willen. En wanneer ze willen.

Professional Outsiders zijn een authentiek volkje: ze verschuilen zich niet achter sociaal wenselijk gedrag, politieke correctheid of ongeschreven regels. Ze zijn rebels, tegendraads, individualistisch, vrijheidslievend, gepassioneerd en gedreven. Wel zijn ze sociaal, begaan en weten ze verhoudingen goed in te schatten. Ze blijven altijd Heren. Of Dames. Ze zijn goed in wat ze doen. Sterk in wat ze (be)denken. En delen dat graag met de wereld. Het zijn strategen en strijders. Niet lullen, maar eerst denken en dan doen. Hun intelligentie en inventiviteit is te huur: 24 uur per dag.

Over Sanne & Herbert:

Het zijn me er twee, hoor. ‘Lastpakken', ‘buitenbeentjes’, ‘vrij radicalen’ en ‘irritantjes’ zijn nog de meest vriendelijke typeringen uit de wandelgangen. Dat komt: ze hebben beiden nogal een reis gemaakt in het leven. Ze zijn behept met een flink stel hersens, en paren dat ongelukkig genoeg aan feilloze intuitie, een razor sharp fingerspitzengefühl en bijna beangstigend voorspellende gaven - ze zien binnen no-time het grotere plaatje, leggen verbanden die niemand anders onderkent en kunnen dat vanaf dag één in een eindresultaat vertalen waar anderen dan vaak nog maanden de tijd voor nodig hebben om het te begrijpen en te doorleven.

 

Nog meer? Ja. Ongeduldig.

Daadkrachtig. Wars van politiek.

Een spanningsboog van een eendagsvlieg in het autismespectrum.

Broertje dood aan oppervlakkig geblabla.

Goed van de tongriem gesneden.

Een aperte afkeer van domheid, verspilling en middelmatigheid.

En: alleen maar geïnteresseerd in resultaat.

 

Een hurricane en een tornado, die samen als een tsunami je leven en je bedrijf binnendenderen.

Moet je wel kunnen handelen. De meesten kunnen dat dan ook maar voor even. 

Over Herbert:

Herbert geeft je je energie, je magie, je inspiratie en je bezieling terug. Hij laat je wankelen, en zet je dan weer rechtop. Hij versimpelt je leven, je bedrijf, je businessplan, je denken, je marketing, je communicatie en brengt altijd alles weer terug naar de essentie.

Hij onderneemt en zet aan tot ondernemen. Hij motiveert, inspireert, coacht, schrijft, doet interim consultancy en begeleidt mensen en merken op strategisch vlak, waarbij hij af en toe nog een marketingcommunicatie-klus aanneemt als het onderwerp hem persoonlijk raakt en de klus complex genoeg is. Van simpele dingen valt-ie namelijk in slaap.

 

Zijn missie? Ideeën bedenken waarvan men zich afvraagt waarom niemand er eerder op gekomen is. Onderliggend: de wereld een beetje mooier achterlaten dan hoe hij haar aantrof. Een visie is er ook. Die is heel simpel: “Voor alles is een oplossing. Altijd”. Alles wat hij doet, leidt altijd tot groei. Groei van merken, groei van omzet, groei van naamsbekendheid, groei van creativiteit en vindingrijkheid, groei van imago, groei van sales, groei van klanten, groei van bedrijven, groei van mensen. En ja: ook groei van hem zelf. Groei heeft voor Herbert vooral met waarde te maken, niet met geld alleen.

 

Meer info: www.herbertvanhoogdalem.nl, of zie zijn LinkedIn-profiel. Liever een old skool CV? Kan ook. Download hem hier.

Over Sanne: 

Sanne studeerde Culturele Antropologie (MA) aan de Universiteit Leiden, maar besloot die kennis te injecteren in het bedrijfsleven. Ze adviseert bedrijven en organisaties op gebied van positionering en merkbeleving, cultuur, marketing en klantenbinding.

 

Daarnaast heeft ze uitgebreide kennis en ervaring op gebied van verandermanagement, doelgroepgericht communiceren en toepassingen van antropologie in het bedrijfsleven.

In haar rol van marketingadviseur en business consultant past ze antropologische theorieën en methodieken toe voor oplossingsgerichte activiteiten bij bedrijven en organisaties. Sanne is specialist in marketing & consumentengedrag, het ontwerpen van nieuwe technologie, het managen van project- en organisatiecultuur en Internationale bedrijfsvoering. 

Sanne onderneemt sinds 2008, heeft 15+ jaar ervaring in Sales & Marketing en meer dan 100 (tevreden) opdrachtgevers waarvoor ze veelal interim functies bekleedde. 

 

Meer info: www.sannewitkamp.nl, of zie haar LinkedIn-profiel

Herbert over Sanne:

Sanne is één van de meest bijzondere mensen die ik ken. Niet in een hokje te stoppen, laat staan daar te houden. Van weinig mensen neem ik voetstoots iets aan, van haar wel omdat ik haar zuivere motieven ken, zie en voel. Haar gedragswetenschappelijk achtergrond fascineert me, en op haar studie ben ik jaloers.

 

Haar werkwijze is intuïtief. Ze werkt agile (excusez-le-mot), efficiënt en oplossingsgericht en gelooft niet in stroperige processen. Sanne is de door God gezonden filter tussen mij en de buitenwereld. Haar houding is no-nonsens en altijd kritisch opbouwend. Vooral naar mij toe.

Sanne over Herbert:

Herbert’s werk is origineel. Hij overziet het hele plaatje en laat zich niet beperken door kantlijnen. Voor Herbert bestaan er geen gebaande paden: hij ziet ze niet en houdt er dus ook geen rekening mee.

 

Hij dringt door tot de kern van de zaak en komt met vernieuwende ideeën en concepten. Herbert volgt zijn eigen weg, gedreven door een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Gevormd door het reclamevak en het leven, levert hij vol passie oplossingen die verrassen en opvallen. Herbert is de sleutel tot effectieve branding en innovatieve herpositioneringen.

 

Creëren is voor hem net zo belangrijk als ademhalen. Hij kan niet anders.

Anderen over Sanne:

Ik heb Sanne leren kennen in mijn eerste periode in een nieuwe baan. We zaten maandenlang samen in een razende trein. Sanne weet precies welke routes je het beste kunt nemen, wat je moet doen als zich een probleem voordoet en ze heeft een arsenaal aan interessante contacten die kunnen helpen.  Ze geeft sturing, maar laat je zelf keuzes maken. Ze is een waardevolle ondersteuning voor het team en daarnaast een heel prettig, leuk persoon om mee samen te werken.  In het kort: Sanne staat voor je klaar. En hoe.

Helena van Achterberg

Marketingcommunicatie

Marginpar BV

Getting it done. Sanne Witkamp overziet het geheel en bepaalt op basis daarvan koers. Vervolgens werkt ze planmatig aan verandering, in haalbare stappen die iedereen begrijpt. Ze zorgt dat het voor elkaar komt: concreet succesvol resultaat.

Désirée Battjes

Founder & CEO

EST Digital

Heb je een scherpe, betrokken, inhoudelijke marketeer nodig die weet hoe je klanten of achterban écht in beweging krijgt? Dan moet je Sanne hebben. Ik heb Sanne betrokken bij het fijnslijpen van de eerste marketingstappen van een webbureau en heb haar van harte aangeraden bij Universiteit Leiden voor strategisch advies over hun opleidingsmarketing. Sanne combineert diepgang met supersnelle creativiteit. Het is geweldig samenwerken - ook omdat ze een heel erg leuke vrouw is!

Marije van den Berg

Onderzoeker, trainer & adviseur 

Democratie in uitvoering

Anderen over Herbert:

Maak je op voor een bijzondere tijd als Herbert in je leven stapt. Je belt hem als je iets wilt doorbreken, bijvoorbeeld in de uitstraling van je bedrijf, maar hij hapt volgens mij alleen toe als de moker mee mag en alle muurtjes van de organisatie plat mogen. Herbert is geen gemiddelde adviseur, die je bedrijf vanaf de veilige zijlijn bekijkt. Hij probeert alles echt mee in te voelen vanuit zijn eigen uitgebreide ervaring als ondernemer. Zijn absolute kracht ligt in product/markt combinaties waar vernieuwing voorop staat.

Doede van Haperen

Founder & CEO

Lakran commerce group BV

Herbert’s brein is als een F16. Always pushing the envelope. Gebouwd om te wenken en te klimmen, sneller dan al het andere om hem heen. Om vervolgens zijn universeel geniale vizier te richten, en met 1 druk op de knop de boodschap als een raket te doen inslaan. Bull's eye! Maar Herbert is vooral een beest van een vent. Een kei van een kerel. Ruwe bolster, blanke pit. Druk met van alles. Maar nooit onbereikbaar. Hij helpt je, motiveert je, zet je op scherp. Werken met Herbert, is werken aan de top. En verder.

Yuri Vriesema

Contentmanager & copywriter

Warchild

Uniek in zijn soort, zeer prettig in de omgang. Kwetsbaar wanneer nodig, geen blad voor de mond. En dan is hij ook nog enorm bevlogen: Herbert neemt geen genoegen met 'even snel-snel'! Met zijn scherpe blik en berg aan kennis en ervaring weet hij zeer goed wát hij wil, en handelt daar ook naar. Bovendien staat hij daarbij gewoon open voor de creatieve ideeën van anderen. Met Herbert werk je echt samen naar iets toe. Een grote meerwaarde voor iedereen die 'vast' zit op gouden-ideeën-gebied.

Suzanne Sandberg

Senior content producer

KPN

Herbert is een tovenaar. Hij duikt in je DNA en graaft naar je kern. Zijn voelsprieten en intuïtie geven jouw vormloze vorm. Hij filtert het essentiële van het niet-essentiële en giet alles in een concreet plan. Dat plan is vaak groots en revolutionair. Je zult jezelf dankzij Herbert onderscheiden en durven afwijken. En daar ben ik blij mee, want er is al veel te veel norm.

Richard de Leth

Founder & CEO

OERSTERK

Nóg meer weten? Neem even contact op met Sanne. Dan komt alles goed. Altijd.